طراحی سایت، وب سایت و پورتال یا سایت ساز یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند ... جستجو در آگهي ها. جستجو درسوالات. جستجو دريادداشت ها. جستجو در مجلات راهنمای تصویری درج آگهی ..., درج آگهی در میهن آگهی,راهنمای درج آگهی ... سیستم کاریابی اینترنتی. تولید انواع سایت ، پرتال و مدیریت محتوا A2cms

Saturday, October 17, 2009

چگونگی ارزیابی سیستم مدیریت محتوا یا پورتال

چگونگی ارزیابی سیستم مدیریت محتوا یا پورتال
How to evaluate a content management system
نوشته شده توسط جیمز رابرتسون ، منتشر January 23rd ، 2002

تحت طبقه بندی : مقالات ، مدیریت محتوا

کار انتخاب و پیاده سازی سیستم مدیریت محتوا (مدیریت محتوا) خواهد شد که یکی از بزرگترین فناوری اطلاعات توسط سازمانهای بسیاری از پروژه های tackled. با هزینه های در حال اجرا را به میلیون ها دلار ، بسیار مهم است که حق انتخاب و بسته بندی سیستم مدیریت محتوا می شود.

این مقاله به تشریح برخی از درسهایی که ما را یاد گرفتهاید. وقتی که کمک به مشتری برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا. ارائه ایده ها و راهنمایی و ارائه روش برای تشخیص نیازهای واقعی کسب و کار شما برای سیستم مدیریت محتوا.

با فروشندگان و بسیاری از محصولات ، می توان آن را بسیار سخت بود که میان آنها را مقایسه کنید. آمادگی و رویکرد منظم به این فرایند ارزیابی حیاتی است.
چه این ماده نمی باشد.

بدون فروشندگان محصولات و یا در این مقاله ذکر شده اند : این یک نظرسنجی که از راه حل های تجاری فعلی است.

در عوض ، آن را فراهم می کند ابزاری برای کمک به شما یک بررسی از محصولات مناسب برای انجام. است نه "یک اندازه وجود دارد اتصال به همه راه حل" : سازمان هیچ دو شرایط یکسانی دارند.
مفروضات

در حال توسعه در این دستورالعمل ، ما چندین فرضیات کلیدی در مورد نوع سازمان خرید سیستم مدیریت محتوا ساخته شده است :

* متوسط تا سازمان های بزرگ
* سیستم های فعلی چاپ و نشر خواهد شد توسط سیستم مدیریت محتوای جدید جایگزین می شود
* سیستم مدیریت محتوای هر دو به اینترنت و اینترانت ، وب سایت مدیریت
* سیستم مدیریت محتوای خواهد شد سرمایه گذاری میکند.

طیف گسترده ای از محتوا خواهد شد منتشر شده با استفاده از سیستم مدیریت محتوا. این می تواند به عنوان مشخصه است :

* ساده صفحات
* صفحات پیچیده با طرح بندی خاص و ارائه
* اطلاعات پویا منابع از پایگاه های داده ، و غیره
* مواد آموزشی
* کتابچه های راهنما (آنلاین) (سیاست و مراحل قانونی ، منابع انسانی ، و غیره)
* اسناد تجاری
* هزاران صفحه در کل
* اتصال گسترده بین صفحات است.

از خود بپرسید : اهداف و نیازهای کسب و کار شما چه کسانی هستند؟

اهداف و استراتژی های کسب و کار

چرا شما به خرید سیستم مدیریت محتوا؟ قبل از شناسایی الزامات خاص ، شما باید اهداف کسب و کار است که با اجرای سیستم مدیریت محتوا ، حاصل شود تعیین می کند.

این همچنین باید استراتژی های طولانی مدت و دستورالعمل ها از کسب و کار شما را منعکس.

باید امکان کوتاهترین رئوس مطالب اهداف کسب و کار شما در یک صفحه. اطمینان حاصل کنید که این ها خوب درک کرده و به همه سهامداران قبل از شروع مورد نیاز فرایند جمع آوری ، توافق کردند.
شناسایی الزامات

هیچ پست بهترین لیست از الزامات مورد نیاز برای یک سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. هر سازمان تا به نیازهای منحصر به فرد.

دخالت تمام سهامداران خود را در فرایند مورد نیاز. این شامل گروه های مربوط به فناوری ، واحدهای تجاری ، و کاربران نهایی.

این کار بویژه مهم است اگر شما به خرید سرمایه گذاری "در سرتاسر" سیستم مدیریت محتوا.

عنصر از عملکرد سیستم مدیریت محتوا

استفاده از روش های بررسی ساختار ، تا مطمئن شویم که لیستی از الزامات هر دو اداره و کافی است. اگر این فرآیند در راه نظم و با نزدیک شدن است ، خطر کمی از پروژه را از درد و رنج خزیدن ویژگی "" وجود دارد.
شرایط صوری

لیستی از الزامات مورد نیاز برای سرمایه گذاری در سرتاسر سیستم مدیریت محتوا برای رشد بسیار بزرگ است. گروه مورد را به دسته ها ، به این لیست بیشتر کنترل پذیر.

یکی از طبقه بندی طرح است که به خوبی برای ما کار کرده است :

* ایجاد محتوا
* مدیریت محتوا
* انتشارات
* ارائه
* دارید و کسب و کار

این فهرست تحت پوشش چرخه کامل سیستم مدیریت محتوا ، از ابتدا ایجاد محتوا ، از طریق آن به ارائه برای پایان دادن به کاربر.
جعبه ایده ها

در این بخش شما می دهد برخی از نقاط شروع برای نیازهای شما جمع آوری روند. این ایده ها از پروژه های سیستم مدیریت محتوای ما شده اند درگیر شده اید مقطر

این است دور از فهرست کامل است و هیچ جایگزینی برای جمع آوری کامل الزامات روند.

(نگاه کنید به مدیریت محتوا جعبه ابزار مورد نیاز برای یک لیست جامع از بیش از یک صد نیازهای فردی.)
ایجاد محتوا

این قابلیت مورد نیاز نویسندگان (سازندگان محتوا) با استفاده از سیستم مدیریت محتوا است.

بدون فرایند نوشتن موثر ، استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای خشک کردن و ظرف یک سال از اجرای ناموفق.

ملزومات کلیدی ممکن است شامل :

تالیف * مجتمع محیط زیست

سیستم مدیریت محتوا باید فراهم بدون درز و محیط زیست قدرتمند برای پدیدآورندگان محتوا. این نویسندگان را تضمین می کند که دسترسی آسان به طیف وسیعی از ویژگی های ارائه شده توسط سیستم مدیریت محتوا.
* جداسازی محتوا و ارائه

این ممکن نیست به انتشار به فرمت های مختلف بدون جداسازی دقیق از محتوا و ارائه.

نوشتن سبک می شود باید مبتنی بر ، با تمام قالب بندی اعمال شده در طول انتشارات.
* چند تالیف کاربر

سیستم مدیریت محتوا خواهد شد که بسیاری از کاربران به طور همزمان داشته باشد. ویژگی های از قبیل ضبط قفل اطمینان حاصل شود که تضاد تغییراتی که قرار است جلوگیری کرد.
* پست - sourcing (محتوای صفحه این استفاده مجدد)

یک صفحه (و یا حتی پاراگراف) ، اغلب اوقات در زمینههای مختلف ، و یا تحویل به گروه های مختلف کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

این شرط لازم برای مدیریت سیستم عامل مختلف (اینترانت ، اینترنت) از منبع مطالب همان است.

(این مورد نیاز پیچیده ای است که حکم whitepaper از خود شده است.)
* ایجاد فراداده

تسخیر ابرداده (خالق) ، موضوع ، کلمات کلیدی ، و غیره) مهم است که مدیریت محتوای مخزن بزرگ است.

این شاخص همچنین شامل کلمات کلیدی ، عنوان و نقشه taxonomies موضوع.
* قوی کردن

نویسنده صلیب خواهد شد بسیاری از ایجاد پیوند بین صفحات ، و این باید در برابر بازسازی پایدار باشد.
* غیر فنی تالیف

نویسنده نباید ملزم به استفاده از نسخه متنی (یا سایر دانش فنی) که هنگام ایجاد صفحات است.
* سهولت استفاده و کارایی

برای یک سیستم مدیریت محتوا برای موفق شدن ، باید آسان برای ایجاد و حفظ محتوا.

مدیریت محتوا

اصلی ترین راه حل های مدیریت محتوا یک مخزن مرکزی است ، با حمایت طیف وسیعی از ابزارها را برای دستکاری و مدیریت محتوا.

ملزومات کلیدی ممکن است شامل :

* کنترل نسخه و آرشیو

کنترل اکید نسخه برای پاسخگویی های قانونی ، تهیه پشتیبان و بازیابی آنها لازم است. ساده اما قدرتمند
رابط باید برای این امکانات ارائه شده باشد.
* Workflow

ایجاد محتوا تکیه دارد به شدت متمرکز بر روی یک مدل گردش قدرتمند ، که می تواند به آسانی سفارشی ، و
انعطاف پذیر در برابر تغییرات سازمانی.

درک نیازهای خود را از نویسندگان : آنها را انجام خواهد داد همه کار سخت

* امنیت

سطوح امنیتی مناسب و مسیرهای ممیزی باید در جای خود می شود یکپارچگی مطالب به محافظت می کند.

* ادغام با سیستم های خارجی

سیستم مدیریت محتوا به طور معمول تنها از تعدادی از سیستم های مورد استفاده برای ارائه اطلاعات در مورد اینترانت و یا وب سایت یکی است.

سرمایه گذاری در سرتاسر سیستم مدیریت محتوا تنها در صورتی موفق می شود می توان آن را cleanly با سیستم های کسب و کار موجود مجتمع است.

مکانیزم برای دستیابی به این کار باید کاملا مستند و بر اساس استانداردهای باز یا صنعت.
* گزارش

سیستم مدیریت محتوا باید طیف گسترده ای از ارائه گزارش ، برای هر دو کاربر و مدیران. ایده آل این سیستم باید طرفدار فعالانه در هر گزارش مسایلی که بوجود می آیند.

پشتیبانی از گزارش های سفارشی نیز مطلوب بود.

سرمایه گذاری در سرتاسر سیستم مدیریت محتوا را شکست مگر اینکه تمام اعضا از ابتدا نقش دارند

انتشارات

موتور چاپ و نشر طول می کشد محتوای ذخیره شده در مخزن و تولید صفحات نهایی است. در حالی که این ممکن است یک روند پویا و یا دسته ای ، شرایط یکسانی اساسی اعمال می شود.

ملزومات کلیدی ممکن است شامل :

* شیوه نامه ها

ظهور نهایی را از طریق استفاده از شیوه نامه ها کنترل می شود. این باعث انعطاف پذیری و قابلیت انبساط.
* صفحه قالب ها

طرح بندی صفحه کلی از طریق صفحه الگوهای مشخص شده است. ایده آل یک رابط غیر فنی برای مدیریت باید ارائه شود
این.
* توسعه پذیری

باید کد ساده برای ادغام "خرده" (یا معادل آن) به چاپ و نشر علاوه بر ارائه عملکرد. سیستم مدیریت محتوا
باید یک فرآیند "بهبود مستمر" در طراحی رابط ها پشتیبانی.
* پشتیبانی از فرمت های متعدد

سیستم مدیریت محتوا باید به فرمت های گوناگون ، از قبیل : نسخه متنی (وب منتشر) ، چاپ سال تولید ، دستی (WAP) ، و غیره.

لازم به امکان اضافه کردن پشتیبانی از فرمت های اضافی ، که لازم باشد ، به عنوان استاندارد جدید تحول مییابد.

به منظور دستیابی به کیفیت بالا در هر فرمت ، آن را حیاتی است که محتوای از ارائه شده باشد از هم جدا
زمان نوشتن. این اجازه می دهد تا شیوه نامه ها مجزا برای هر یک از خروجی مورد استفاده قرار گیرد.

بخشی از مهم ترین سیستم مدیریت محتوای مطالب خود شده است

* Personalisation

اطلاعات مختلف بر اساس هر کاربر در پروفایل ، یا متا دیتا در محتوا منبع ارائه شده است. این به طور معمول
مورد نیاز برای وب سایت های بزرگ "پورتال".
* آمار طریقه استفاده

سیستم مدیریت محتوا باید اجازه استفاده از آمار جامعی برای جمع آوری می شود ، از جمله : تعداد صفحات محبوب ترین ، استفاده روزانه ، و
استفاده از موتور جستجو.

این اطلاعات اجازه می دهد تا موفقیت از سایت ردیابی می شود ، قابلیت ها و هر نوع مسائل شناسایی شده.

ارائه

صفحات منتشر شده باید استانداردهای خاصی اگر که آنها هم به ارزش می شود را به کاربران خود را تامین کند. مهم است که مشخص کنید این شرایط اگر شما درخواست فروشنده برای طراحی ظاهر و قالب و طرح صفحات وب.

ملزومات کلیدی ممکن است شامل :

* Usability

این جنبه های پوشش می دهد مانند سهولت استفاده از learnability و بهره وری. قابلیت ها می تواند با انجام آزمایشات در طراحی نمونه اولیه با کاربران واقعی مطمئن باشند.

بحی اکتشافی Usability (دستورالعمل ها) نیز باید به دنبال خواهد شد.
* قابلیت دسترسی

سیستم مدیریت محتوا باید به استانداردها مانند قابلیت دسترسی وب W3C ابتکار (وای) مطابقت.
* صلیب پشتیبانی مرورگر

صفحات باید در تمام مرورگرهای وب قابل مشاهده هستند بزرگ می شود (اینترنت اکسپلورر ، نت اسکیپ ، اپرا و غیره). مشخص است که نسخه های مرورگر به حمایت باشد.
* محدود مشتری قابلیت جانبی

ممکن است شما بخواهید که به منظور محدود کردن فن آوری های سمت سرویس گیرنده (جاوا ، جاوا اسکریپت ، فلش ، و غیره) مورد نیاز برای مشاهده فیلم. این است اهمیت بیشتری برای یک وب سایت از اینترانت.
* سرعت

حجم صفحه باید محدود به اطمینان حاصل شود که بار بار برای کاربران قابل قبول است. مشخص روش دسترسی کاربر عادی (های شبکه ، مودم ، کابل و غیره).
* معتبر نسخه متنی

تمام صفحات باید به خصوصیات نسخه متنی فعلی مطابقت. این امر تضمین حداکثر سازگاری با مرورگرهای و در سراسر سیستم عامل.
* ناوبری مؤثر

اعضا باید با کمک ناوبری مداوم ، جامع و قابل استفاده ارائه شده باشد.
* فراداده

تمام صفحات باید به فراداده های فهرست سازی مؤثر و کافی برای جستجو اجازه می دهد فراهم خواهد کرد. این کار را باید به انطباق استاندارد مانند هسته دوبلین.

هزینه کل اجرای سیستم مدیریت محتوا شامل مهارت ها و منابع مورد نیاز در کسب و کار شما ، و نه فقط ارزش دلار

دارید و کسب و کار

مدیریت پروژه و کسب و کار مورد نیاز نیز باید در پروژه های سیستم مدیریت محتوا راضی باشد.

ملزومات کلیدی ممکن است شامل :

* آموزش

فروشنده باید مواد آموزشی است که برای سیستم مدیریت محتوا وجود داشته باشد ، لیست و خدمات آموزشی است که به آنها می تواند فراهم کند.
* مستندات

سیستم مدیریت محتوا باید توسط اسناد حمایت کافی می شود : برای کاربران ، مدیران و توسعه دهندگان است.
* گارانتی

مدت زمان گارانتی ارائه داده است ، پس از آن که نرم افزار خریداری شده است.
* موافقت نامه تعمیر و نگهداری

فروشنده باید ترتیبات حمایت خود را ترجیح داده ، از جمله موافقت نامه سطح خدمات و فرآیندهای ارتقاء داده شده توضیح می دهد.
* منابع مورد نیاز

سخت افزار ، نرم افزار و سیستم عامل مورد نیاز سیستم مدیریت محتوا.
* مهارتهای مورد نیاز

چه مهارت ها و دانش را در درون سازمان شما نیاز باشد به شخصی و نگهداری سیستم مدیریت محتوا؟
* هزینه

هر دو هزینه های ثابت برای سیستم مدیریت محتوا ، و هر کاربر ( "هر جا") هزینه. در حالت دوم بیشتر قابل توجه است به طور کلی برای یک سازمان بزرگ است.
* قدرت کارآیی آنها

سطح بار که سیستم مدیریت محتوا پشتیبانی و منابع اضافی (سخت افزار و نرم افزار) مورد نیاز برای استفاده افزایش یافته است.
* محدودیت های فناوری اطلاعات

مشخص کنید قبل از هر سخت افزار موجود و یا سیستم مدیریت محتوا نرم افزاری است که باید با رابط کاربری ، و یا اجرا کنید. این شامل سیستم عامل های خاص ، بانکهای اطلاعاتی و webservers.
* سایت های مرجع

فروشنده باید به تعدادی از سایتهایی که نرم افزار با موفقیت اجرا شده است فراهم کند. باید این خصوصیات سازمان شما مطابقت.

اجتناب از لهجه خاص ، به عنوان درک کمی از اصطلاحات رایج مدیریت محتوا وجود دارد ، حتی در میان فروشندگان

برخی از راهنمایی

هنگامی که در حال توسعه خود را در لیست مورد نیاز ، نگه داشتن این دستورالعمل ها در ذهن :

* مطالب خود را بدانید

انجام مطالعه کامل از اطلاعات است که از طریق سیستم مدیریت محتوا منتشر خواهد شد. ماهیت این محتوا به عملکرد مورد نیاز موثر باشند.

مهم است که به از دست دادن بینایی از محتویات در هنگام انتخاب سیستم مدیریت محتوا نیست.
* مربوط به نیازهای کسب و کار

هر نیاز باید با نیازهای کسب و کار یک یا چند همراه باشد. این اجازه می دهد تا شما را به شناسایی دلایل مورد نیاز ، و به آنها prioritise.
* اجتناب از جزئیات فنی

اطمینان یافتن از نیازهای کاری شما را مشخص ، و نه جزییات پیاده سازی. فروشندگان باید آزاد باشد ، به پیشنهاد هر روش یا فن آوری است که قادر به برآوردن اهداف خود.

اجتناب از لهجه خاص ، به عنوان درک کمی از اصطلاحات رایج مدیریت محتوا وجود دارد ، حتی در میان فروشندگان

* فراهم می کند که شرح

چالش شما این است که نیازهای شما را درک ، با وجود تفاوت در زمینه های فروشنده و درک. اجتناب از شرایط را با استفاده از اصطلاحات ، و هجی کردن نیازهای خود را در جزئیات تا آنجا که ممکن است.
* استفاده از مثال ها

نمونه های بتن را فراهم شرایط و نیازهای کسب و کار هستند ، و روش موثری را به حمایت از نیازهای شما. امکان استفاده از هر جا.
* بیشتر و نه کمتر

بهتر است بیش از حد بسیاری از ملزومات بیش از حد نسبت به چند. سیستم مدیریت محتوا باید برای کسب و کار شما را برای کل چند سال کار حداقل : آیا می شود جای تعجب نیست اگر لیست نهایی مورد نیاز ، بسیار طولانی است.

بررسی محصولات فروشنده

هنگامی که مورد نیاز شما شناسایی شده اند ، این باید استفاده شود را انتخاب کنید از (بالقوه) کاربران زیادی از فروشندگان.

تعدادی از روش های مفید را که ممکن است اثبات وجود دارد :
مناقصه ها و مزایده رسمی

فروشندگان باید موظف به ارائه توضیحات دقیق از اینکه چگونه هر یک از نیازهای شما را توسط سیستم خود را ملاقات کرده باشد.

این پاسخ ممکن است در تنوع از راه جمع آوری می شود ، ولی شایع ترین فرایند مناقصه ها و مزایده های رسمی است.

با استفاده از این روش تضمین می کند که فروشندگان برای هر وعده و یا تعهدات آنها را در مورد سیستم مدیریت محتوای خود را پاسخگو هستند.
تظاهرات

شما باید اطمینان حاصل شود که فروشنده تظاهرات بیش از فقط یک گام فروش. برای اینکه از ارزش ، آنها باید نشان دهد که چگونه محصول ، نیازهای کسب و کار شما 'را تامین کند.

بهترین راه برای رسیدن به این توسعه این است که حالات. این توضیح مشترک و یا وظایف مهم است که انجام خواهد شد با استفاده از سیستم مدیریت محتوا.

با ارائه این روایت را در "" فرم ، گستره قابل توجهی می تواند در توضیحات نسبتا کوتاهی پوشیده شده باشد.

این به فروشندگان فراهم می کند که حداقل یک هفته قبل از سخنرانیها ، و نیاز به پایبندی شده اند. این اجازه می دهد تا مقایسه مستقیم بین محصولات فروشندگان '.
امتیازدهی

هر چه فرایندهای ارزیابی هستند بعد ، شما باید در نهایت تصمیم گرفت تنها فروشنده موفق.

برای این کار در راه بی طرف ، ایجاد یک سیستم امتیاز دهی. قبل از تعیین این فروشندگان تماس هستند ، و ترکیب کردن نتایج هیچکدام از مناقصات و یا تظاهرات.

با استفاده از امتیاز رسمی سیستم را حذف می کند پتانسیل برای تحت تاثیر قرار دادن یا اتهام فساد.
استنتاج

انتخاب - سیستم مدیریت محتوای سازمانی گسترده است ، اغلب چند میلیون دلار ورزش. بنابراین بحرانی که نظام جدید ملاقات در حال حاضر و پیش بینی نیازهای شما.

تنها مهم ترین فعالیت می باشد برای شناسایی اهداف و نیازهای کسب و کار شما. این روند باید همه ی ذینفعان مربوطه را شامل شود.

فقط هنگامی که شما یک لیست کامل از نیازهای شما را در موقعیتی برای مقایسه محصولات ، فروشنده.

صرف زمان در این مرحله اولیه را کاهش می دهد خطرات کسب و کار ذاتی در خرید سیستم مدیریت محتوا. پروژه همچنین به احتمال زیاد به موفقیت هرچه بیشتر (آن را انجام خواهد داد آنچه را که کاربر نیاز) ، و تلاش برای توسعه خواهد بود کاهش می یابد (اهداف روشن هستند.).

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزیابی و انتخاب سیستم مدیریت محتوا ، دانلود مدیریت محتوا جعبه ابزار مورد نیاز.)

No comments:

Post a Comment

Friend's Links